Am un prieten care, deși a avut câteva idei bune de afaceri online, unele dintre ele chiar înaintea actualilor mari „jucători” de pe piață, a fost nevoit să se angajeze, după 10 ani de încercări și frământări. La unul dintre acei mari jucători, bineînțeles. O companie care, acum 10 ani, când prietenul meu s-a decis să-și înființeze propriul SRL și să activeze în domeniul online, era la început de drum, iar acum a devenit un colos care se mărește pe zi ce trece. Fapt care l-a convins pe prietenul meu că e momentul să depună armele „antreprenoriatului” și să lucreze pentru o companie care-i poate oferi un mediu stabil, în care el să-și poată pună ideile în practică.

Ce i-a lipsit prietenului meu pentru a deveni, în acești 10 ani, CEO-ul propriului colos online? Ceea ce le lipsește multor oameni cu idei: banii. N-a găsit finanțarea care i-ar fi permis să se dezvolte. Poate nici n-a căutat-o, nu știu. Poate a vrut să se descurce pe cont propriu, să pună el toate cărămizile (de bani) din construcția companiei lui. Poate că a vrut să caute ajutor, dar n-a știut unde. Poate a alergat la 5 bănci, cu 5 dosare, pentru a obține un credit pentru intreprinderi mici și mijlocii și nu a mai avut răbdarea și timpul necesare pentru a se duce și la celelalte 10 bănci care ar fi putut să-i acorde un astfel de credit pentru investiții.

Poate că n-a știut de AVBS Credit, o companie broker financiar-bancar. S-ar fi putut duce la ei și ar fi consultat condițiile de creditare de la mai multe bănci. Ar fi găsit acolo specialiști care i-ar fi dat toate informațiile, l-ar fi ajutat să-și întocmească dosarele de credit și i-ar fi obținut banii necesari dezvoltării. Astfel, prietenul meu ar fi condus acum o companie în creștere, care ar fi ajuns, poate, în câțiva ani, printre coloșii afacerilor online din România. Sigur, nu poate, că-l cunosc și-i știu ideile. Problema e că, find pasionat mai mult de partea tehnică a acestor idei, nu a avut nici timpul și nici informațiile necesare obținerii unei astfel de finanțări.

Cum l-aș fi putut ajuta eu? Să zicem că nu e vorba doar despre prietenul meu, ci despre toți micii afaceriști cu idei, dar fără bani. Ce-aș fi putut face pentru ca ei să afle de acești brokeri financiari-bancari, economisind astfel timp (ar fi găsit mai multe oferte într-un loc) și beneficiind și de consultanți calificați?

Păi… aș fi putut pune umărul la promovarea online a companiei AVBS Credit. Aș fi putut crea o campanie originală și ingenioasă care ar fi dus informațiile cât mai aproape de micii afaceriști, iar ei ar mai fi avut de făcut doar un pas – contactarea companiei în vederea obținerii unui credit pentru afaceri. Aș fi colaborat, de exemplu, cu blogul colectiv ArenaIT.net, un blog pe care știu că prietenul meu îl citește regulat, într-o campanie în care aș fi introdus cât mai multe informații despre creditele adresate IMM-urilor din domeniul IT. Credite pentru companii de eCommerce.

Aș fi centrat, așadar, această campanie pe ceea ce știu că îl interesa pe prietenul meu și mai mult ca sigur și pe ceilalți ca el. N-ar fi fost un credit adresat în mod special lor, IT-știlor, dar aș fi conceput campania în așa fel încât ei ar fi găsit acolo tot ce le trebuie unor geeks să știe despre creditele bancare, scris pe limba lor. Și pe un blog dedicat lor. Astfel, ei nu ar mai fi alergat din sursă în sursă de informație și din bancă în bancă, ci ar fi citit despre AVBS Credit pe blogul lor preferat, iar la această companie ar fi găsit specialiștii și ofertele tuturor băncilor care i-ar fi putut ajuta să se dezvolte.

Poate n-ar fi fost chiar o idee originală, dar sunt convinsă că prietenul meu ar fi fost mai informat și acum ar fi condus o companie prosperă. Nu e târziu, însă, sigur va citi acest articol și-și va pune niște întrebări. Sper să vă scriu la un moment dat despre turnura fericită pe care a luat-o cariera lui și despre mamutul de companie crescut cu ideile lui și cu această informație venită de la mine.

Articol scris pentru SuperBlog 2016.


2 comentarii

Alina, AVBS Credit · 03/12/2016 la 13:56

Bună, îți mulțumim mult pentru articol și îți urăm mult succes. Așa este, uneori informația face diferența dintre succes și insucces!

    Luizeea · 03/12/2016 la 16:52

    Mulțumesc! Și dacă informația nu ajunge la oameni, trebuie s-o ducem noi acolo unde ajung ei.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.